خانه / مقالات / مقالات مدیریتی / کتاب مجموعه نکات مدیریتی مروری بر کسب و کار هاروارد

کتاب مجموعه نکات مدیریتی مروری بر کسب و کار هاروارد

یکی از شکایتهای دانشجویان و مدیران تازه کار که درصدد مواجهه علمی با مشکلات و مسائل روزمره اند این است که کتب مدیریتی موجود عمدتاً به مباحث تئوریک می پردازند و کاربرد آنها در اداره بنگاه ها مستلزم انتقال و تعبیر این مفاهیم در اتفاقات روزمره است. پیچیدگی و نیز اقتضایی بودن این فنون و تئوری ها کاربردشان را وابسته به صرف زمان و مداقه زیادی کرده است. بدین ترتیب جای خالی مفاهیم کاربردی که بلافاصله و بدون پیش نیاز قابل اجرا باشند، خالی احساس می شود. همچنین دانش آموختگان فنون مدیریتی در بدو ورود به بازار کار با خلاء تجربه مواجه اند که این ورود را برای ایشان سخت تر می نمایاند.

مجموعه نکات حاضر به منظور غلبه بر این دسته از مشکلات تهیه شده و شامل مجموعه نکات کوتاه مدیریتی کاملاً کاربردی برای مدیران صنایع و دانشجویان و دانش آموختگانی که سودای مدیریت در سر دارند می باشد. نکات مزبور عمدتاً در زمینه هایی نظیر مدیریت عمومی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت خود و نیز مدیریت بازاریابی هستند و به ترتیبی تنظیم شده اند که امکان مطالعه هر کدام در مدت زمان بسیار کوتاهی امکان پذیر باشد.

در این کتاب از نیازهایی روزمره ای صحبت شده است که به راحتی نمی توان بدون حضور در محل کار در مورد آنها اطلاعات به دست آورد. از مدیریت رزومه شخصی گرفته تا نحوه لباس پوشیدن و چگونگی فوروارد کردن ایمیلها و بسیاری مطالب ضروری برای دانستن در فضای کسب و کار امروزی در این کتاب مورد بحث قرار گرفته اند.

این نکات از مجله روزانه و آن لاین “مروری بر کسب و کار هاروارد” سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ که همراه با دانشگاه متبوع، یکی از پیشگام ترین نشریات دنیا در دانش و هنر مدیریت کسب و کار است، برداشت و ترجمه شده اند.

مطلب پیشنهادی

فرایند تدوین منشور اخلاقی در سازمان

چکیده در این مقاله علاوه بر مروری اجمالی بر تلاش های انجام شده در جهت …

۲ دیدگاه

  1. لطفا دیدگاه خود را در این قسمت ارسال کنید

پاسخ دهید